
Poikien U18-joukkue voitti viikonloppuna B-nuorten etelän alueen karsintasarjan. Vaikka viimeisessä pelissä lauantaina tuli Turussa 1–2-tappio FC Interille, klubilaiset onnistuivat pitämään sarjajohtonsa ennätyksellisen tasaisessa sarjassa. Toiseksi tuli samalla pistemäärällä paikalliskilpailija Gnistan, joka jäi kärkipaikasta yhden maalin eroilla. Myös kolmannen sijan nappasi pääkaupunkiseudun joukkue, Vantaan Jalkapalloseura. Kaikki viisi jatkosarjaan päässyttä joukkuetta olivat kahden pisteen sisällä toisistaan. Loppusarjan viimeisestä 11. paikasta karsivat FC Honka ja PKKU.
Lauantain peli oli melko kaksijakoinen; isäntäjoukkue hallitsi tapahtumia avausjaksolla, vaikka tauolle mentiin 1–1 tasalukemissa, kun Klubin Dion Zaberxha tasoitti pelin rankkarimaalilla vain hetki ennen taukovihellystä. Toisella puoliajalla klubilaiset paransivat otteitaan huomattavasti, ja ainakin ”klubilaisten lasien” läpi katsottuna joukkue olisi ”ansainnut” vähintään tasapelin. Hatunnosto kuitenkin Interille, joka selvitti voitolla loppusarjapaikan sen sijaan, että olisi joutunut karsimaan PKKU:n kanssa.
Päävalmentaja Kalle Sotka oli pettynyt tappioon mutta tyytyväinen karsintasarjan voittoon.
– Päivän pelissä oli tappiosta huolimatta hyvääkin, koska pystyimme toisella jaksolla parantamaan otteitamme huomattavasti. Kokonaisuudessa voi olla tyytyväinen sarjan voittoon ja kolmeen lähtöpisteeseen. Tavoitteena on luonnollisesti ottaa kärkipaikka myös loppusarjasta.
– Jos analysoi päättynyttä sarjaa, niin myönteistä oli ainakin se, että me pelasimme laajalla rosterilla; yli 40 pelaajaa on käynyt kentällä ja saanut kokemusta B:n SM-karsintatasosta. Esimerkiksi maaleistamme neljäsosa on ollut 2011-syntyneiden pelaajien tekemiä. Ehkä keskeisin parannettava asia jatkossa on otteiden tasaisuus.